2 Kasım 2014 Pazar

Tesettüre Girme Kıvranışlarım :)


Esselamun Aleykum ve rahmetullahu ve barekatuh.
Evet, biraz tebessüm etmenizi istedim. Gülücük koyarak da ben de size tebessüm ettim. Ne de olsa tebessüm etmek sadakadır.
Anlayacağınız üzere konumuz: Tesettüre nasıl girmiş bu kız?
Lise çağındayım -ki hala öyleyim- Dini hikayeler dinlemeyi sever ki bu hikayelerin kıssa olduğu bilmez, anneme anlatır ve elime dini kitaplar alır okurdum. Okurdum. Bir ferahlardım.
Elhamdülillah müslümandım. Ne namazım vardı ne de tesettürüm. Gençtim. Hatalar yaptım. Pişmanlıklarım beni bu yola itti. Tesettüre girmeden önce namaz kılmaya başladım. Huzur islamda. :)
Namaz kılıyordum tamam da. Eee ben kızdım. Aksini  iddaa eden yok zaten. :)
Tesettür düştü aklıma. Ve çevremdeki tesettürlü kızlar her ne kadar tam manasıyla yapamasalarda dikkatimi çekti. Cazip gelmişti başta şatafatlı duruşları. Ama sonra ayetler üzerinden gidince hiçte öyle olmadığını anladım. Ne diyor Allah'ın kelamında

(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan]sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri]göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

Tesettürde bol giyim önemlidir. Hatları belli etmeyeceksin. Eşarbını göğüs altına kadar indireceksin.
İşte ben ailemden gizli gizli geceleri bilgisayarda araştırmalar yapıyorum. Düşünüyorum. Bu durumu nasıl açıklayacağım. 
Dile getirdim en son. Tabi dile getirirken ki aşamalarım. Ne sıkıntılar çektim. Boşuna kıvranışlarım demedim ya ben bu başlığa. 
Anneme söylendi, annem babama söyledi. Babam arkadaşlarından filan etkilenmiş olmasın. Tabi babam köyde. Telefon aracılığıyla iletişim halindeyiz. Ben de yok, dedim. Annem, zaten araştırıyordu filan, dedi. Babam namazını kılmaya devam etsin. Korkmuş adamcağız kapanıp açılacağım, diye.
Ablam üniversite öğrencisi. Benim gibi değil. Arıyor ve daha erken ablam. Lisedesin. Zor olur senin için. Üniversite de kapan. Yarın ölmeyeceğim ne malum. Bir cumartesi günü. İlk sohbete gidişim. O gün kapanmak yoktu aklımda. Şal almıştık ve bir de bone. :) Artı kaban. Eve geldik. Anne ben kapanıyorum. Ve aynanın karşısına geçip ilk şalımı yaptığım an. Önceden tecrübeliyim. Çünkü nasıl yapılıyor filan diye bakmıştım. :)
Sohbete gittik. Canlarım beni tanımadılar ve şaşırdılar. Yakın akrabalarım filan. Beklemiyorlarmış filan benden. :)
Gençiz. Nefsi emmare diye bir şey var, dimi? Biz de nefsimiz uyduk işte. Eşarbı omuzlarıma kadar salmadım. Pantalondan vazgeçemedim. Biraz da imkan dahilinde etek alamadım. Şu deve hörgücü olayı var ya. Onu da yaptım. Ama aff dilerim Allah'ımdan. 
İlk pardesüm. İlle de siyah olacak, dedim. Babam almayacak diye çok korktum. Hatta ağladım. Neyse ki onu da aldım. Tabi okulda pardesü ile dolaşamıyorum. Çünkü kabul etmiyorlar. 
Eşarbımın yapımında düzelttim. Salıverdim gitti. Oh be daha güzel oldu. Topuz işini de bıraktım. Ama henüz tesettürüme riayet ettiğimi düşünmüyorum. 
Yeni kararlar alma aşamasındayım. Okulum her şeye engel teşkil ediyor. Ömrüm sınıflarda, koridorlarda çürüyecek. Bir okulda sekiz saat geçer mi? Allah'ın ilmiyle yoğuramıyorum kendimi. Ders, sınav, ders, sınav. Oku adam ol(!) Tamam okumak güzel şey, ama benim de geçmem gereken bir sınav var kimse ondan bana bahsetmiyor. Belki bizi biraz rahat bıraksalar her şey daha güzel olacak. Bazen diyorum keşke imam hatipli olsam. Ama işte ne yaparsın. Geç yola gelince imam hatip işi de yattı. Hayırlısı olsun canlar. 
Tesettürle ilgili uzun uzadıya yazmak isterdim. Ama şimdilik konu anı çerçevesinde kalsın.
Eğer siz de bizlerle İlk namazınızı, ilk tesettüre girmenizi paylaşmak istiyorsanız
Facebook Sayfası
Mail: evrenin_gulu@hotmail.com

Allah'a emanetsiniz. Selametle kalın. 

Nazik Tpc

11 yorum:

  1. Seni seniiiiii maşallah sanaaa:)

    YanıtlaSil
  2. Önemli olanı yapmış, bunu başarmışsın sonuçta. Şimdi adımlarını ileriye doğru at yeter =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elhamdülillah. Doğruya adım atalım derken, önce kara çarşafı sonra da peçeyi bulacakmışım gibi geliyor. =) Düşünmüyor değilim hani. =)

      Sil
  3. Bence farklı ortamlarda farklı insanlar tanımak da çok güzel seni çok yönlü yapar bu.Toplumun sadece bir kesimini tanıdığımda bağnaz bir insan olup çıkıyorsun maalesef.Bu da senin imtihanındır karşıma çıkan zorluklarla mücadele etmen gerekiyor belki de.Benim etrafımdaki kapalilar veya kendini inançlı olarak tanımlayan insanlar asla örnek olamadılar.Hatta bazı davranışlarına bakıp ben utandım.Ben İslamın direk kaynağından öğrenmek için uğraşıyorum.Bütün benliğinle anlayabilmek bence önemli olan.Okuduğun her roman edindiğin her bilimsel bilgi seni kainatı anlamaya iter ve kainatı anlamaya başlayınca İslama bambaşka bakarsın.Zaten yazılan her şey Kuran ı anlamak için değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı bir yönlü oldum ya. Herkese gülüyorum. Herkese bir saygı. Ne halin varsa gör havalarındayım. Öyle bir ortama giriyorsun ki kiminle mücadele edeceğini, kimi uyaracağını şaşırıyorsun. Kendine bile bazen hakim olamıyorsun. Arada bir kabuğuma çekilmem lazım. Hatta hepten. Bu rahat yaşam bana fazla geldi. İmtihan, zorlu.
      Değil mi? Herkes Elhamdülillah Müslüman ama hakkıyla uygulayanı yoktur. Bazen ben onları görünce kendimde utanıyorum, benden daha takvalıları görünce daha da utanıyorum.
      Ne demişti hocam "Kuran'da önceden namazdır, tesettürdür, oruçtur, kurbandır. Onlar hakkında bilgiler almak için bakardık. Sonra zamanlar Kuran'ın aslında evrenle de bağdaştığını gördük." Her yere bakarsın, okursun, anlamaya çalışırsın ve tek bir noktaya çıkarsın. Allah'ın varlığına. O'nun kelamına. Her baktığında daha çok hayret edersin. :)

      Sil
    2. Öyle ben daha çok her şeye günah sevap olarak yaklaşan ama Allah sevgisinden yoksun olan insanlara üzülüyorum.Tasavvuf çok hoşuma gidiyor benim

      Sil
  4. Hani insanın bir kitabı olur ya. Raflarda böyle biraz tozlu..;) Okunmuştur ama tekrar tekrar okunur... Okunurken, zevkle okunur: ilk okurkenki heyecanla okunur...

    İşte o kitaptan bir sayfa okumuş gibi hissediyorum kendimi. Devamı olmasını geçirmiştim içinden ama bitti.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar kısa gibi görünse de ne duygular ne heyecanlar vardı. Yazması bu kadar sürdü. Detaya girmedim açıkçası. Belki o raflardaki tozlu kitabın sayfaları yerine, henüz yerine daha konulmamış yeni kitabın sayfalarını aralarım bir gün. :)

      Sil
  5. RABBİM eşimede nasip eder inş. ablacım ilim sadece dini değildir. araştırdıkça göreceksindir ki asıl alimler hem dünyevi hem manevi konularda ilim sahibidir. müslüman dediğin böyle olur..misal : ibni sina, ibni yunus, El - harezmi..

    YanıtlaSil

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yanlışlarımızı, kusurlarımızı görürseniz lütfen belli bir üslup içerisinde düzeltin canlar. Sonuçta hatasız kul olmaz.