11 Ekim 2014 Cumartesi

Kıssa#1 Sen Sus Yerine Melekler Konuşsun



Kırdılar mı SENİ.. Boşver, sen sus yaradan konuşsun...
Gerçekten haksız yere kırdılarsa gönlünü,
Seni MELEKLER savunsun...
Ne beddua et, ne de darıl, ne de kalbin yansın...
SEN affet ki onlar UTANSIN...

Sevgili Peygamber'imiz yakın dostu Hz. Ebubekir'le Medine'nin sıcak bir günü oturmaktadırlar. Biraz sonra içeriye bir adam girer. Etrafına baktıktan sonra Hz. Ebubekir'in yanına oturur ve hemen çirkin sözlerle Hz. Ebubekir'e saldırmaya başlar. Hakaret eder, onu küçümsemeye çalışır, ona tacizde bulunur. Hz. Ebubekir sabırla dinler. Olaya şahit olan Hz. Peygamber bu saygısız insanın haddi aşan çirkin sözlerinden rahatsız olsa da bir an için susar.
Adam nerede olduğunun, kimin huzurunda bulunduğunun farkında değilmiş gibi devam eder. Bu anlamaz adamın çirkin sözlerinden hayli rahatsız olmaya başlayan Hz. Ebubekir dayanamaz ve cevap vermeye başlar. 
Hz. Ebubekir sınırını aşmadan, bu terbiye sınırını aşanın terbiyesini vermeye çabalamaktadır aslında. Hz. Peygamber'in huzurunda olduğunun farkında olan Hz. Ebubekir daha fazla susarsa Hz. Peygamber'in rahatsız olacağını varsaymıştır.
Hz. Ebubekir'in cevap vermesi üzerine Peygamber'imiz ayağa kalka ve orayı terk eder. Hz. Peygamber'in uzaklaştığını gören Hz. Ebubekir telaşlanır ve Peygamber'imizin arkasından koşar. Diğer yandan da heyecan ve korku içinde söylenmeye başlar:
"Ey Allah'ın elçisi, sizi rahatsız edecek bir şey mi yaptım? Yanlış bir şey yaptıysam Allah'tan af dilerim."
Hz. Peygamber döner ve çok sevdiği dostuna şöyle buyurur:
"Ebubekir! Adam sana hakaret edip sataşmaya başladığında sen sustun, o esnada Yüce Allah'ın görevlendirdiği bir melek senin adına o adama cevap veriyor, sana da dua ediyordu. Sen sustukça melek seni savunuyor, adama karşılık veriyordu. Ne zaman ki sen cevap vermeye başladın, işte o anda o melek orayı terk etti ve şeytan oraya girdi. Ben şeytanın bulunduğu ortamda durmam. Benim orayı terk etmemin sebebi buydu."

Nazik Tpc

6 yorum:

  1. Cenab-ı ALLAH buyuruyor:
    Allah'a çağırandan ve iyi işlerde bulunandan ve şüphe yok ki ben Müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir ki?Fussilet 33

    Sayfanız hayırlı olsun kardeşlerim.. Esenciğim güzel kardeşim, bir kaç ay öncesiydi, bloğuma yorum yapmıştın, inşaAllah bir gün ben de böyle yazarım çok istiyorum nasip olur diyordun.. Allah yürekten isteyince kabul eder (bu manadaydı ) demiştim.. Yüreğin sesini duyan Rabbimiz nasip etti.. Esen ve Nazik kardeşlerim.. Işık olsun paylaşımlarınız.. Selam, dua ve sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen abla ne zaman dile getirdi, bilmiyorum. Rabb'im yapacağımız işi hayırlı gördü ki bizi bir blogta buluşturdu. Çünkü ben, ne Esen ablanın böyle bir fikirde olduğunu biliyordum, ne de Esen abla benim. Rabb'imin hikmeti. Belki de hayatımda yaşadığım en güzel ikinci tevafuğum.
      Allah razı olsun abla. İnşallah.
      Esen abla daha güzel yanıtlardı. Benden bu kadar. :)

      Sil
  2. Bunu en çok da kardeşime karşı yapmalıyım sanırım. Ne zaman bu kıssa aklıma gelse tamam artık böyle yapacağım diyorum ama bir süre sonra kendimi sinirden ağlar bir vaziyette kardeşime laf yetiştirmeye çalışırken buluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben artık sadece gülüyorum canım. Karşılık vermez oldum. Bu kıssa bende etkili oldu. Henüz olgunlaşma aşamasındasın. Emin ol sende bir gün sadece gülüp geçeceksin. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Keşke sabırlı olabilsek birçok şeye karşı. Ama benim de elimde değil, biri bana bir şey derse cevap vermeden duramıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da umursamayacaksın aslında. Her şeye kafa takınca olmuyormuş, ben bunu anladım. Hem kendimi üzüyorum, hem de başkalarını. Önceden uyumadan önce cevap verdiğim, kalbini kırdığım insanlar gelirdi aklıma. Şimdi ise başımı yastığa rahat koyuyorum. Sadece gülüyorum. Aslında biraz da tiye almak lazım. :)

      Sil

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yanlışlarımızı, kusurlarımızı görürseniz lütfen belli bir üslup içerisinde düzeltin canlar. Sonuçta hatasız kul olmaz.