15 Ocak 2015 Perşembe

Balıklar Neden Konuşamaz? Balıkların Neden Dilleri Yok?

Konuşan konuşamayan bütün canlıların dili olduğu halde balığın neden dili yok?Söylendiğine göre meselenin hikmeti sudur: Ulu Allah (C.C) Hz. Âdem'i (A.S.) yaratıp meleklere. O'na secde etsinler diye emredince İblis hariç, bütün melekler O'na secde etmişlerdi. Bunun üzerine ulu Allah (C.C) onu melek kılığından çıkarıp Cennetten kovmuştur. 

                                            


Cennetten kovulunca yeryüzüne inen İblis denize gider ve ilk karşılaştığı canlı, balık olur. iblis ona Âdem (A.S)'in yaratıldığını haber verir, arkasından Hz. Âdem (A.S.)'in kara ve denizde yaşayan her türlü canlıyı avlayabileceğini bildirir, balık de bu haberi diğer canlılarına ulaştırır; bunun üzerine ulu Allah (C.C) balığın dilini kökünden yok eder.


Yukarıda anlatılandan da yola çıkarak gıybetin ne kadar büyük şeylere sebep olduğunu anlayabiliriz. Biz olanı konuşuyoruz, olmayanı niye konuşalım ki diye bir de yaptıklarımıza kılıf uyduruyoruz. Aslında olay hiç de o boyutta değil !
Zaten olanı konuşmak gıybet, olmayanı konuşmak iftiradır.

Peygamber'imiz Efendimiz (S.A.S.) söyle buyuruyor: 
"Dedikodudan sakınınız, çünkü dedikodu zinadan daha ağır bir günahtır. Zira zina eden bir kimse tevbe edince tevbesi Allah (C.C )tarafindan kabul edilebilir. Fakat dedikodusu yapılan kimse affetmedikçe dedikoducunun affedilmesî mümkün değildir." 


Burada dikkatinizi çekiyorum ZİNA en büyük günahlardan bir tanesi. Ama gıybet ondan daha büyük bir günah olarak yazılabiliyor defterimize gıybetini yaptığımız kişi bizi affetmezse eğer.

ve Allahû Teala Hazretleri buyurmuyor mu ki bana Kul hakkıyla gelmeyin diye. Gıybet kul hakkı değil de nedir arkadaşlar!

Yine Allah resulü(s.a.v.) buyururlar: 
Gıybetten sakının ! çünkü onda üç afet vardır:
*Gıybet edenin duası kabul olunmaz.
*Yaptığı hayrat kabul edilmez.
*Gıybet edenin üzerinde günahlar birikir.

Gıybet hakkında Ayetler nice Hadis-î Şerifler var ki ben bunların hepsini yazamıyorum malesef, lakin sizlere bir kitap tavsiye edeceğim lütfen o kitabı alıp okuyun. Eminim ki gıybetin nasıl bir şey olduğunu bu kitap sayesinde fark edebileceksiniz ben o kitap sayesinde farkına vardım çünkü.

                                                             
GIYBETİ BIRAKTIRAN KİTAP adı, CÜNEYT GEZER'in yazmış olduğu bir kitap. Sizi gıybetle ilgili bilgilendirmekle kalmıyor, yüce zatların başlarından geçen gıybet ile ilgili olayları da aktarıyor, en önemlisi de içinde gıybetle ilgili  Hadislere ve Ayetlere yer veriyor. 
Gıybeti tamamen hayatımızdan çıkardığımız o hayırlı günlerin tezden gelmesi duamla. 

SELAMÛN ALEYKÜM

Esen DOĞAN

6 yorum:

  1. Bu kaynağın nereden sağladığınızı merak ettim. Başka birisine anlatırken hiç değilse kaynağınıda söylerim. Akıllarda soru işareti kalmaz hiç değilse...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleyküm selam. ilk olarak şunu belirtmek istiyorum Furkan kardeşim kaynağını bilmediğim veya güvenmediğim bilgileri Elhamdülillah paylaşmama taraftarıyım. İlginize ayrıca memnun olduğumu da belirtmeliyim kaynak sorgulamak tabiî hakkınız iyi ki de sordunuz :)
      Gıybet Ayetleri Tefsirlerinde-Açıklamalarında İslam Tarihi bilgisi olarak geçiyor. Gıybet etmenin kötülüğünü anlatan ibretlik olaylardan bir tanesi, öyle yer alıyor . inşaAllah aklınızdaki soruya bir nebze ışık olabilmişimdir.
      Dualar karşılıklı efendim.

      Sil
    2. Allah razı olsun, sormamda ki maksat sadece öğrenmekti yani bilginizi sorgulama gibi bir şey yok zaten böyle düşünmediğinizi zannediyorum. Yeni bilgiler ışığında paylaşımlarınızı bekliyoruz ablacım...

      Sil
    3. Allah sizden razı olsun inşaAllah :) yok öylee düşünmemiştim zaten sadece bilgi vermek istedim güvenirlilik açısından . Çok iyi yaptınız siz. ayrıca bilgi sorgulamakta olsaydı niyetiniz sıkıntı değildi karşımızdakileri doğruya bir adım daha yaklaştırabileceksek bilgilerimizle eğer bu sağlam bi adım olmalı sonuçtaa :)

      Sil
  2. Çok iyi bir konuya değinmişsiniz. Ama şimdi bu konunun altında dedikodu yapmamak da zor oluyor gibi, hani insanlar dedikodu yapan insanlardan ne kadar nefret ettiklerini sayarlar, dökerler sonra onlar da dedikodu yapmaya başlar ya farkında olmadan, en iyisi ben öyle bir şey söylemeden gideyim

    YanıtlaSil
  3. Bu rivayeti daha önce hiç duymamış ve okumamıştım. Bilmediğimiz o kadar çok şey var ki. Her şeyin de bir hikmeti var.

    Yalnız yazıda iblisin melek olduğu yazıyor. Ben melek değil de cin taifesinden olduğunu biliyordum. Çünkü melekler nurdan cinler/ şeytanlar ise ateşten yaratılmıştır diye bildiriliyor. Bir ayette şeytan zaten kendisi bunu ifade ediyor. Beni ateşten Adem as.'ı topraktan yarattın. Ben ondan daha üstünüm, diyerek.

    Selamlar..

    YanıtlaSil

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yanlışlarımızı, kusurlarımızı görürseniz lütfen belli bir üslup içerisinde düzeltin canlar. Sonuçta hatasız kul olmaz.