25 Temmuz 2015 Cumartesi

İSTİHARE NAMAZI


📌İstihare namazı niçin kılınır?
Yapılacak bir işin iyi veya kötü olduğu, yahut hemen yapmanın mı, yoksa ertelemenin mi daha uygun olduğunu anlamak için iki rekat namaz kılınıp Allah'a duâ ederek işin sonunu kalbine ilham etmesini niyazda bulunmak sünnettir.

Nasıl kılınır?
1. Rekat: Fatiha - Kafirun 
2. Rekat: Fatiha - İhlas
Selam verdikten sonra istihare duası okunur. Abdestli olarak kıbleye dönüp yatılır.
❇Rüyada beyaz veya yeşil görmek hayra, siyah veya kırmızı görmek şerre delalet eder.


İstihare Duası
Allah'ım senin ilmine göre Hayrı diliyorum, kudretinden güç istiyorum, senin büyük fazlını diliyorum. Zira sen kadirsin, ben kadir değilim, sen bilirsin, ben bilmem, sen gizlileri bilirsin. Allah'ım eğer sen bu işin benim dinim, geçimim, sonum, şimdim ve geleceğim hakkında hayırlı olduğunu biliyorsan bunu bana takdir eyle, kolaylaştır. Eğer bu işin benim dinim, geçimim, sonum, şimdim ve geleceğim hakkında şerli olduğunu biliyorsan bunu benden, beni de bundan çevir, hayır nerede ise bana nasip eyle, sonra beni onunla hoşnut eyle.

💕Bu duaya hamd ve salavat ile müstehabdir. Hadiste belirtildiği gibi istihare zamanında kalbinin ferahlık duyduğu şeyi yapmalıdır.

🚨Hac ve cihad gibi iyi şeyler için istihare yapılmaz, yalnız bunların hangi zamanda yapılmasının daha iyi olacağı hakkında istihare yapılır.

🔎Hz. Enes'in rivayetinde Yüce Peygamberimiz söyle buyurmuştur: "Ey Enes, bir iş yapmak istediğin zaman yedi defa Rabbine istihare et, sonra kalbine ilk gelene bak. Çünkü hayır ondadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yanlışlarımızı, kusurlarımızı görürseniz lütfen belli bir üslup içerisinde düzeltin canlar. Sonuçta hatasız kul olmaz.