28 Ekim 2014 Salı

Sen'le Konuşmanın En Güzel Anı: Dua#2



Döktüğümüz her bir göz yaşı, 
İşlediğimiz günahlarının suçluluğu,
Sürekli kurduğumuz hayaller,
Aslında birer gizli dua değil midir?

Nazik Tpc

Dua İçin Özel Zaman ve Mekan Gözetmek
Hasan-ı Basri (rah) bir gün hasta olan Ebu Osman en-Nehdi'yi ziyarete gitmiştir. Yanına vardığında,
-Ebu Osman! Allah'a dua et; sen de biliyorsun ki, hasta olan kimsenin duasının kabul edileceğine dair pek çok rivayet vardır, dedi.
Bunun üzerine Ebu Osman Allah (c.c.) hamdü senalar etti, Kur'an'dan birkaç ayet okudu, Resulallah'a salavat getirdi. Bundan sonra ellerini kaldırıp dua etmeye başladı. Biz de ellerimizi kaldırıp dua ettik. Ellerimizi indirdikten sonra şöyle dedi:
-Müjdeler olsun! Allah adına yeminle söylüyorum ki dualarınız kabul olundu, dedi. Hasan-ı Basri (rah)
-Bu söylediklerin için Allah'a yemin mi ediyorsun? dedi. Ebu Osman şöyle dedi:
-Şayet sen bana bir şeyler söyleseydin, ben onları tasdik eder, sana inanırdım. Peki, "Bana dua edin duanızı kabul edeyim" diyen Allah'ın sözünü nasıl tasdik etmeyeyim ki? Hasan-ı  Basri de ziyaretçilerle birlikte onun odasından çıktıktan sonra,
-O benden daha fakihmiş! dedi.

********************

Rivayet edildiğine göre Musa (a.s) Cenab-ı Allah'a sordu:
-Ey Rabbim! Kabul olunması için sana hangi vakitte dua edeyim? Allah Teale şöyle dedi:
-Sen benim kulumsun, ben de senin Rabbinim. Sen bana ne zaman dua edersen ben o zaman icabet ederim.

********************

Rabia el-Adevviye (rah) bir gün mezarlığa doğru gidiyordu. Yolda bir adamla karşılaştı. Adam ona,
-Benim için Allah'a dua et, dedi. Rabia el-Adevviye şöyle dedi:
-Allah sana merhamet etsin, Allah'a itaat et ve duada bulun. Çünkü O, darda kalan kimsenin duasını kabul eder, dedi.

********************

A'meş, MAlik bin Haris'ten rivayet ediyor: Allah (c.c) şöyle buyurmuştur.:
"Kim benim zikrimle meşgul olmaktan dolayı benden isteyecek vakit bulamazsa, ben ona, isteyenlere verilenlerin ede değerlisini veririm"

*********************

Cafer b. Burkan'ın, Salih b. Mismar'dan rivayet ettiğine göre Allah (c.c) şöyle demiştir: "Kalpleriniz benden başka bir yöne çevrili olduğu halde bana dua ediyorsanız; tuttuğunuz yol ne kötü yoldur!"

Duaların Kabul Olmayışını Sebepleri
Hikmet ehli bir zata, "Kur'an'ı Kerim'de, 'Bana dua edin; duanızı kabul edeyim' deniyor ve bizler de dua ediyoruz ancak kabul olunmuyor. Bunun sebebi nedir?" diye soruldu. Şöyle cevap verdi: Çünkü sizler bulunan yedi hasletten ötürü dualarınız semavata ulaşmıyor.

1.Sizler Rabbinizi öfkelendiriyorsunuz. O'nun rızasını talep etmiyorsunuz. Yani, sizler Allah'ın (c.c.) öfkelenmesine sebep olacak hareketler yapıyorsunuz. Bunları yapmaktan geri durmadığınız gibi yaptıklarınızdan da pişman olmuuyorsunuz.
2."Bizler Allah'ın kullarıyız" diyorsunuz ancak bir kul gibi amel etmiyorsunuz. Halbuki bir köle, efendisi neyi emrederse onu yapar, onun emrinin dışına çıkmaz.
3. Sizler Kur'an okuyorsunuz orada yazılanları dikkate almıyorsunuz. Yani Kur'an tefekkür ve tazim içinde okuyup Allah'ın emirlerince hareket etmiyorsunuz.
4. "Bizler Muhammed'im ümmetiyiz" diyorsunuz ancak Hz. Peygamber'in (s.a.v) sünneti ile amel etmiyorsunuz.
5. "Dünya geçicidir, emanettir" diyorsunuz ancak ona meylediyorsunuz.
6. Haramlar ve şüpheli şeyler yiyorsunuz; onlardan vazgeçmiyorsunuz.
7. "Ahiret dünyadan hayırlıdır" diyorsunuz ancak ahireti kazanmak için hiç bir çaba sarfetmiyor, dünyayı ahirete tercih ediyorsunuz.

Dua eden kişinin midesinin haram lokmalardan arınması gerekir. Zira haram lokma duanın kabul olmasını engeller.

********************

Sa'da b. Ebu Vakkas (r.a.) anlatıyorç "Bir gün Rasulallah (s.a.v), 'Ey Allah'ın Resulü! Allah'a dua ediyorum ancak duam kabul olmuyor' dedim.
Resulallah (s.a.v) şöyle nasihat etti: 
-Ey Sa'd! Haramlardan sakın. Çünkü mideye inen her lokma sebebiyle kırk gün yapılan dua kabul olunmaz."
O halde dua ederken acele etmemeliyiz. Çünkü Allah azze ve celle kulun duasına mutlaka icabet eder. Bu icabet belki o anda olur, belki başka bir zamanda. Kimi zaman da dünyada gerçekleşmeyip ahirette karşılık bulur.

Dua ile kalın. Selametler. Allah'a emanetsiniz. Umarım faydalı olmuştur. 

Kaynak:Tövbe-Zikir-Dua, Evu'l Leys Es-Semerkandi, Karaca Yayınları, Cep Kitapları Serisi

Nazik Tpc

2 yorum:

  1. Çok faydalı oldu.Allah razı olsun.Çok seviyorum senin yazılarını :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman bir eyvallah kardeş. :))
      Ben de senin yazılarına bir hayranım. :))

      Sil

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yanlışlarımızı, kusurlarımızı görürseniz lütfen belli bir üslup içerisinde düzeltin canlar. Sonuçta hatasız kul olmaz.